Sammanfattning, Teater och Stråkmusik - Blackebergs Bibliotek

Jag ger mig in i en sammanfattning till och med efter detta. Egentligen inte så viktigt att lägga fokus på, men vi kör. Jag vet att jag kom fel i fjärde läget på G-strängen (Kärleksvals). Och jag kanske missade någon annan ton också. Men som helhet kändes det bättre på den där rent/falskt-fronten än senaste uppspelningen. Kunde spelat ut lite mer, men jag är ändå nöjd. Jag tyckte att jag fick till ett ganska bra tempo, och jag tror till och med att jag gjorde lite omedvetet vibrerande. Det är ju faktiskt någonting som jag vill jobba mer på! Jag spelade också upp ett väldigt fin stycke, "I Folkviseton (Mitt Hjärta är ditt)". Jag vet inte men jag tycker mig känna igen den från en film? Jag kan vara ute och segla på öppet hav då. Jag gled in i musiken lite för mycket, som jag kan göra, och kom av mig lite i sista takten på första raden, haha. Sedan hade jag övat in ett fiss, där det visst skulle vara ett f. Men i övrigt, fint stycke. Ett stycke som jag tänker ta med mig, spela upp på Skördemarknad kanske. Lätt, enkelt och fint! Det var diktuppläsning emellan och temat var kärlek. Om precis en vecka är det ju faktiskt Alla hjärtans dag. Innan jag spelade upp "I Folkviseton" så var det just en uppläsning av texten till låten, Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar, av Nils Ferlin. Texten till Kärleksvals är otroligt fin också. När jag spelar låten försöker jag alltid ha texten i huvudet, spela mer efter texten än efter noterna kanske man skulle kunna säga. Som en sträng på gitarren och som tonerna i din visa så skälver jag, så lever jag var gång du håller mina händer. Så inleds "Kärleksvals". En stor del till att jag tycker så mycket om låten kan bero på just texten, som berör mig en del. Jag tänkte under veckan få in en inspelning av "I Folkviseton" att dela med er. Så ni också får ta del av musiken! Ha det så bra nu så hörs vi igen imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0