Miles Davis Quintet feat. Wayne Shorter solo live '64

Jazzmusik och rockmusik det låter som två helt olika världar för mig. För jazzmusiken, det andra priset i Polarpriset, står Wayne Shorter. Jag hittade en gammal inspelning med Wayne Shorter och Miles Davis Quintet. Solo, live 64. Svartvitt och längesedan. Underbart! Själv är jag absolut mer åt jazzmusikens håll är rockmusikens, haha. Fast om ni vill får ni gärna tipsa mig om rockmusik, det är bara roligt. För något bra av allt finns det alltid. Med jag skriver om Polarpriset har jag en artikel från DN framför mig: http://www.dn.se/kultur-noje/de-far-polarpriset-2017/ och Nils Landgren sa så här efter tillkännagivandet: — Det är ett oerhört välförtjänt val. Jag har följt honom sedan jag var liten och Shorter är en av de nu levande improvisationskonstnärerna. Han, tillsammans med Herbie Hancock, leder traditionen och förnyar den. Trots sin ålder är han högst verksam: Han fortsätter att söka och finna.Och det där sista, "Han fortsätter att söka och finna" så läste jag den här meningen tidigare i artikeln: under en extraordinär karriär har han med sitt mod och sina visionära öron hela tiden sökt sig till outforskade stigarna. Vilket jag tyckte var väldigt fint sagt tillsammans. I sommar delas priset ut och fram till dess ser jag framemot att fortsätta följa årets pristagare. Njut av musiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0