"La La Land" - The Piano Medley - Costantino Carrara

Alltså kan vi prata om "La La Land"? Den här filmen, låtarna, speciellt "City of Stars". Jag är kär! Jag lyssnade redan innan på musiken en hel del, men gissa om det har blivit mer efteråt? Tänk er "City of Stars" med cello, tvärflöjt och piano? Wow! Jag funderar på om jag ska försöka ta ut lite noter, vi får väl se när jag gör det. Filmen var fin och berörande. Kan någon säga mig varför alla bra filmer ska sluta på ett sorgligt sätt, eller kanske inte sorgligt. Det var en fint slut, men kanske inte ett slut som dem flesta ville. The end. Ni måste se filmen i alla fall! Onsdagen var här igen och jag har gått och blivit sjuk. Om jag var sjuk förra veckan är jag SJUK nu. Igår satt jag ner ungefär en timme och försökte öva, en övning då jag kände att jag svävade iväg från ämnet hela tiden, tappade fokus. Jag kommer ändå troligtvis ta mig iväg på orkestern den här veckan och hoppas på det bästa. Jag som i förra veckan satt och skrev "Ny vecka nästa vecka, nya tag". Fast så är det ju ändå! Jag ska sätta mig ner och öva orkester, kanske orkar jag till och med spela in veckans "Hanna övar". Vi tar det som det kommer. Lyssna och njut av musiken! (Ni kan ju också vänta er mer musik från La La Land). Och ha en fantastisk onsdag, förhoppningsvis i strålande solsken och klarblå himmel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0