J.Sibelius: Violin Concerto in D Minor Op. 47 (Soyoung Yoon)

Medan jag lyssnar försöker jag hitta ställen som sticker ut. Jag tror att jag hittade något nu, måste spola tillbaka och upprepa för att vara säker. Vänner, lyssna på delen från 4:14 och fram till 6:00 ungefär. Hm, det är långt så jag skulle kunna sitta i timmar och ta ut fler delar. Sedan framåt 6:45 någonstans så återgår det till mer dramatisk och kanske lite Sibelius som vi är vana att höra honom eller? Lyssna på det mörka runt 6:50, kontrabas, cello? Lyssna och njut, hitta egna favoritdelar. När jag läser i kommentarerna ser jag någon som skrivit så här: "She is a Ninja on the Violin !!! - Love it!!!". Cred till violinisten Soyoung Yoon.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0