Lucia, Blå hallen med Kulturskolan Stockholm, 12 december 2017 - Sammanfattning

Jag brukar alltid få in en "Upplev konserten", med videos. Tycker ju själv att det är så kul att höra allt, musiken som jag faktiskt är en del av. Men den här gången blev det inga bilder.
Jag känner då samtidigt att det faktiskt är minnet som lever kvar, det är allra viktigast. Eller hur? Och nu sitter jag här flera veckor senare, tror att jag ska lyckas komma ihåg hur jag tänkte efter konserten?
Jag har hört en del korta klipp från konserten faktiskt och av det som jag fått höra, så är jag nöjd och helt uppfylld av en känsla som tycker att det är helt fantastiskt att jag är med i något som låter så bra. 
Jag lyssnar också gärna vidare på alla korta klipp, fortsätter låta den inställningen växa och bli större.
Tipsar er om att spana in Kulturskolan Stockholm på Instagram, där ni kan hitta musik från föreställningen här: https://www.instagram.com/p/BcpGhUTBFX9/?taken-by=kulturskolansthlm
 
Nyårsafton idag? Knappast bättre avslut på året än med två konsertsammanfattningar. Vem håller med?
Åh, vill be om ursäkt för att det dröjde och för en helt oplanerad tomhet, ledsen. Skolan har varit kämpig, egentligen inte bara skolan, utan att jag lätt stressar upp i sociala sammanhang. Och energin bara tog slut, hjärnan ropade efter jullov. Nej, idag är det nyårsafton så jag tänker inte dra den förklaringen nu. Ni vet hur det ligger till och jag uttrycker det gärna när det behövs också, om än ej på nyår. 
Mina närmaste planer här i början på året är en höstterminssammanfattning och ett längre lov under hela januari, så får jag hämta andan lite mer. Men jag lär kika in då och då efter att cellon har börjat igen och tills vidare finns jag annars på @celloallcellist (Instagram)
Dela med er av musik vänner, så inleder vi året stort med era musikval? Vad vill du höra?
Önskar er ett helt fantastiskt nyår och ett gott nytt år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0