Visa från Utanmyra - Cello, Dragspel

Okej, haha, kan vi ignorera att någon säger bläckfisk i början? För några veckor sedan skaffade jag Cellisten 2.5 av Ulrik Lundström. Jag ville ha lite fler val inför Skördemarknadsspel och jag tyckte att det såg ut att vara ganska roliga låtar och arr med i boken. Varför köper Hanna nya notböcker? För att få ett större notbibliotek helt enkelt... Så den här konserten inledde jag boken med att spela upp "Visa från Utanmyra", som jag förresten gärna spelar upp fler gånger. Hur blev det med cellostämman första rundan? Bra, dåligt? Melodin ska jag öva ännu mer på fram till nästa gång, allt som har med halvläge att göra typ. Hehe, men det är som sagt bra övning att spela saker som inte funkar om och om igen. Det kommer en dag då det faktiskt låter bättre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0