Rep inför Skördemarknad 2017

Idag har jag varit i väg en stund på förmiddagen och repat inför Skördemarknaden som är nästa helg. Spelade ihop ett bra program, vilket slutade med sju låtar som jag får öva på fram till nästa vecka. Känns bra att ha en plan och allt klart nu. Ute Blåser Sommarvind, Gånglåt från Äppelbo, Bamse Låten, Visa Från Utanmyra, Fattig Bonddräng, Bachmusik och Låt till far. Jag vet vad jag vill öva mer på - lite högre toner i Låt till far och andra läget (bakåtsträckt till C) på A-strängen i Gånglåt från Äppelbo. Jag ska spela in mig lite mer i Visa från Utanmyra också. Äsch, allt kan alltid övas på och bli bättre tycker jag. Det är en bra inställning att ha! Efter de första tre skoldagarna känns det som om det gått tre månader? Och jag är ganska trött. Alltså, under övningen idag var jag kanske inte på topp. Nästa vecka blir det längre dagar, efter schemat men jag hoppas att jag kan komma in bättre i övningsrutiner då som jag sedan vill ha under hela terminen då när cellon drar igång senare. I vilket fall som helst så längtar jag efter att dela söndagens spel med er! Nu klurar jag vidare över övningen, övar mycket och ordnar en pigg cellist nästa helg. Kanske försöker fixa till en övningsvideo då jag förklarar mig om lite funderingar under veckan? Ha det bäst så hörs vi under veckan, live från den 25 augusti. Glöm inte att öva fint också, vi gör det tillsammans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0