Trumpetkonserter, Påsklov 2017 - Avslutning

Påsklovet har tutat igenom. Trumpetkonserter! Vad tyckte ni? Vivaldi, Haydn, Mozart och mycket mer. Många duktiga trumpetare och grymma orkesterar. När jag var yngre undrade jag alltid hur många toner det fanns på trumpeten? Hallå, det finns ju liksom bara tre ventiler. Men, man kan väl trycka ner på så många olika kombinationer, eller hur jag ska uttrycka det. Någon som kan förklara det här bättre? Jag tycker fortfarande trumpet är ett häftigt instrument och jag drömmer om att någon gång få testa spela det igen. Det ska vara kul, en annan sak hur det skulle gå? Hoppas att ni har gillat veckans trumpetskonserter! Vill ni återuppleva alla lov? Så hittar ni allt på kategorin lov, den här kategorin alltså. Lyssna vidare, tuta vidare, öva vidare så hörs vi imorgon som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0