Sleigh ride

Jag har suttit och lyssnat på "Sleigh Ride" och även försökt spela lite till. Det känns som vanligt bättre redan nu när jag har spelat igenom det nya stycket ordentligt och lyssnat in mig. Även om det fortfarande är något annat att ta in alla intryck och ljud när man väl sitter där. Visst hör man också julfeelingen i musiken? Jag föreställer mig en pyntad och vacker gran varje gång jag övar, haha! Vargöns Symfoniorkester gör det väldigt fint! Det kan mycket väl vara så att jag faktiskt delat den här inspelningen innan. VUS spelade "Sleigh Ride" på julkonserten 2014 i S:t Tomas kyrka då också KORK var med och spelade tre stycken på samma konsert. Det var förövrigt sista terminen i KORK den julen! Vi får väl se vad det blir för julkonsert i år? Nu med julfeelings i kroppen denna fredag så blir det en toppen dag. Jag ska dock iväg till Drottningholm för att föreviga hösten i eftermiddag, alltså det är verkligen finaste platsen nu under hösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0