Sammanfattning (Orkester) - 14 september 2016

Redan andra orkesterlektionen och jo men, det kändes nog ändå lite bättre. Jag tror verkligen att det blir bättre när jag spelar till musik från youtube. Också för att jag kommer in i tempot mer och mer för varje gång. Hade i övrigt en rätt så dålig start förra veckan då jag blev sjuk direkt så övningen gick från 100 till noll. Hade ju egentligen föreställt mig att jag skulle öva genom att ställa in klockan på 1 timme, som jag skrev om för ett tag sedan. Men, kanske lite bättre nästa vecka. Jag är nöjd så länge jag spelar lite varje dag! I helgen blir det dessutom mycket spel då jag åker bort med orkestern. Vi får se hur det går, känns inte riktigt som att något funkar just nu - men det känns bra, kul och pirrigt. Vi fick en ny låt, eller snarare ett medley med flera Beatles låtar som hette "The Beatles Forever". Inte mycket övning där, men jag tog upp lite i övningsvideon ändå. Alltså jag tänker mig väl att vi tar en Beatles helg då.  Så får ni lyssna in er på vad jag pratar om. Låter det bra? I onsdags spelade vi också igenom hela "Pavane" och de här melodislingorna i cellon lät ju inge vidare. Det är ÖVNING! Takt 18 som jag pratade om förra veckan i "How To Train Your Dragon" hänger jag med på, men är svårare att spela. Okej, man har väl gjort typ hälften om man kan spela hänga med? Nästa steg är att också kunna spela det flytande. Äsch, jag ska inte dra ut på det här, det kommer nämligen en sammanfattning utav helgen på måndag. Kanske rinner det som ett vattenfall vid det laget? Man kan alltid hoppas! Mina planer för dagen är att komma igenom lite orkesterlåtar men först och främst komma ut på en promenad i det härliga vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0