Orkesterresa! Helgen (Lördag) - Sammanfattning! (17 september 2016)

Inget verkar gå som jag vill just nu, eller inget funkar som jag vill. Det är så jobbigt när min hjärna typ överreagerar för minsta lilla sak. Och jag försöker i alla fall intala mig att den bara överreagerar. Det är ju kanske inte så farligt? Vi bara skapar hinder, som vi sedan måste över. Ialla fall, skulle ju bort med orkestern över helgen, men det blev istället att jag var där hela lördagen och repade. Men jag var nöjd efter lördagen ändå! Alltså det känns som att orkestern kommer att bli ännu mer samspelt efter det här! Vi fick tre nya stycken på lördagen som vi spelade igenom. Dessutom spelade vi igenom "How To Train Your Dragon". De nya styckena vi fick var en "Fagottkonsert sats 2.", så vi kommer alltså få fagottsolo. Superkul! Fagott är ju ett väldigt vackert instrument har jag kommit underfund med efter lördagens spel. "Epilog ur Vintersaga" av Lars-Erik Larsson var ett annat nytt stycke som vi jobbade med. Åh, jag är så taggad på att få till det här! Det sista nya stycket vi fick var en "Little Christmas Concerto" av Bach. Musik från Bachs "Cantata No. 142". Om jag förstod det rätt så kommer det vara blockflöjtssolo till, vilket jag tror kommer bli fint. Platsen vi spelade på var väldigt fin också, både repsalen men också miljön. Tur med vädret var det ju också! Jag ser framemot att dela all ny musik med er den här veckan! Vad jag fick mycket STORK-feelings i kroppen också. Hela dagar med rep och nu längtar jag såklart ännu mer till höstlovet. Annars så är det idag cellolektion och jag är så trött just nu. Om jag nu skulle vara ett djur så skulle jag ju vara en katt (sover inte de mycket?) Det enda jag vill är att ta ett djupt andetag och komma iväg och spela för jag vet att det kommer kännas bättre efteråt. En dag i taget, så jag ska inte ens nämna att det är orkester på onsdag, vilket jag nu ändå gjorde, hehe. Vi får hoppas på bättre tider för mig så hörs vi igen imorgon med ny och grym musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0