'J.S. Bach - Suite for Solo Cello no. 1 in G major - Gigue' by Denise Djokic

Förra veckans nya stycke var ju "Gigue" från "Cello Suite"! Fortsätter öva på Bach även den här veckan. Jobbar mer efter reprisen och sedan första reprisen kanske kan låta svagt, starkt? Typ olika uttryck? Jag spelar ju också efter ett annat stråk ibland, men jag försöker att spela efter stråket vi spelat på lektionen och övar med det. Det var så härligt igår att komma iväg och ha lektion, kändes verkligen som att ta ett djupt andetag, nya krafter och det bästa av allt så fick jag som en härlig övningskick. Sedan dess har jag bara velat sitta och öva flera timmar i sträck sådär ni vet. Men jag ska spela in en "Hanna övar" idag, haha, en lite mer produktiv sådan än förra veckan. Jag vet vad jag vill ta upp och just så här dagen efter känns det som bäst att spela in. Den där dagliga promenaden väntas i och för sig först! Vad tycker ni om "Gigue"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0