How to Train Your Dragon

Nu spelar jag upp alla orkesterlåtar som vi ska spela i år och vi börjar med "Ho To Train Your Dragon", vilket såklart kommer från filmen Draktränaren. Jag tror att den här kommer bli superfin i slutänden! En av mina favoritdelar i musik hittar vi vid 0:41. Cello kommer in vid 0:49 och det går så otroligt fort. Haha, jag satt likt ett frågetecken i onsdags vid vissa ställen kan jag säga. Men det är så fint just det stället så jag längtar efter att det sitter. Blåsmusiken i det här stycket är ju väldigt fint och snyggt tycker jag! Melodin vid 1:59 som också cellos har är också fin, men lite kort (såklart). Dock gäller det kanske att hänga med lite bättre där för att det saktar ner i takten innan sen flyter det på i takten där melodin börjar. Pizz-delen vid 2:18 är en favoritdel, det var häftigt att göra det i orkestern och jag ser framemot att höra resultatet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0