Gabriel Faure: Pavane (Auckland Symphony Orchestra)

Godmorgon! Måndag och lektion, fast vi fortsätter lyssna till orkesterstyckena här. Idag delar jag "Pavane" med er som vi kommer att spela! Början med flöjten är så vacker! Cello har ju väldigt mycket pizz i det här. Jag gillar de delarna då det går fortare i knäppet till musiken. Och så måste jag ju också ta upp de här mörka, dova kanske, stället runt 2:11 och melodidelarna hos cello vid 3:11, 3:33, 3,58 och 4:37. Är inte de ställena vackra? Jag har hittat flera andra inspelningar på "Pavane" också, men jag valde just idag det här då det verkar som att det är samma som vi spelar. Vad tycker ni om det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0