Epilog ur En vintersaga L-E Larsson

Det är fortfarande i början av hösten, men i orkesterövningen hörs det lite julfeelings. "Epilog ur Vintersaga" av Lars Erik Larsson är en av mina favoriter bland orkesterstyckena. Det är så lätt att jag sätter mig och spelar på en favorit istället för något som jag behöver. Men då tänker jag istället att man väl kan värma upp på det sättet, med någonting som känns bättre? Här hör vi att mycket av melodin ligger i cellon också, vilket är superkul. Det blir inte bara en stämma, utan något mer på vissa ställen! Idag är det redan vecka 3 och vi får väl se hur det låter i orkestern såhär efter helgen? Förhoppningsvis så blir orkestern mer och mer samspelt efter något sådant här. Nej, jag märker att jag skriver lite samma sak hela tiden, lite sådär småtorrt. Nu ska jag iväg en sväng och när jag kommer hem har jag inspelning att ta tag i, dagens celloövning alltså, förutom orkestern. Hur mår ni idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0