Bach - Cantate BWV 142 - Uns ist ein Kind geboren

Vi ska spela första stycket från Bachs "Cantate BWV 142" som slutar vid 1:19 där nästa tar vid. Det är alltså bara stråket som ska spela det här med två blockflöjtister. Nu är ju jag väldigt inne i just första delen av musiken eftersom att vi ska spela det. Men resten med kören som sjunger till osv är ju fin också. Jag har dock svårare att fastna för den typen av musik. Vad tycker ni? Något jag gillar är i och för sig dessa målningar till många inspelningar. Jag gissar att det är en del av min fotograf-hjärna som lägger märke till sådant, haha. Men, en målning kan också vara något att lägga på minnet till vad man hör, alltså båda två tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0