Sammanfattning, (Cellolektion, Orkester) - 24, 26 oktober 2016

Hej! Åh, så oproduktiv min dag känns, jag har knappt gjort något bra alls. Det är sådär så att det känns som att man inte kommit vidare. Förstår ni hur jag menar? Jag hatar dessa dagar. På ett annat sätt så, visst okej. Från och med imorgon och framåt blir det intensiva och roliga dagar med STORK. Nu ska jag fatta mig lite kort om veckan i alla fall. I måndags satt jag och övade innan cellolektionen på "Sonatina", Beethoven, hade cellolektion och sedan kom jag hem spelade lite till. Under ett tag kändes det väldigt bra, och det är ju där man ska avsluta för att göra rätt. I tisdags hann jag spela igenom lite och dessutom spelade jag in veckans "Hanna övar". Igår hade jag orkesterlektion! Den här veckan spelade vi igenom "How to train you dragon", takt 18 och 22 mycket. Takt 18 går bra, speciellt när takterna spelas om och om igen. Vid 22 ska det låta lite bestämt, tja, tänk blås över det också (blås och cello som har melodi tillsammans). Jag vet hur det ska låta helt enkelt. Igår var en sådan vecka då min stråke blev jobbig mot slutet, trög osv. En sådan vecka då jag bara kände att jag ville bryta av stråken av frustation - dumma, dumma harts!! Och precis som alltid var det  vid Fagottkonserten av Mozart. Sista stycket vi spelade, En liten julkonsert" var jag nog lite snabb på, haha. Ni vet när man vänjer sig vid ett tempo och sedan är det ett annat tempo? Ja, typ så. Där satt jag alltså och drev på alltihop, hehe, sorry... En utveckling var väl att jag äntligen spelade några takter som dem ska vara i "Liten marsch ". Jag ser framemot att släppa orkesterstyckena och cellolektionsstyckena i några dagar, bara för att komma tillbaka med ännu bättre övning. Jag ska försöka skriva om Höstlovsorkestern nu i början av lovet, om inte annat så kommer det i alla fall en konsertsammanfattning. Annars så får ni njuta av höstlovet så mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0