Sammanfattning, (Cellolektion) - 3 oktober 2016

Efter att jag skrev att övningen kändes produktiv förra veckan så gick det självklart sämre. Fast, jag har fortfarande en härlig övningsfeeling i kroppen som jag älskar. Den här veckan då? I måndags hade jag cellolektion, på tisdagen spelade jag in "Hanna övar" och igår satt jag och redigerade videon hela eftermiddagen. Kom inte iväg på orkestern. Nu är det tre veckor kvar innan höstlovet så jag kommer vilja komma iväg och spela resten av gångerna innan lovet. Idag har jag spelat lite på "Sonatina" bara en kort stund och alltså jag vill ju väldigt gärna ha det som mål att spela in det till @CelloAllCellist, sådär första takterna typ. Men i så fall får det tas med PRACTICE och egentligen är det just sådana videos jag vill att det ska vara. Sen kan det gå både bättre och sämre. Vi får helt enkelt se vart det landar! Det var alltså "Sonatina" av Beethoven som jag fick som ny läxa, sedan kommer jag också fortsätta att spela på "Gigue". Nämnde jag det i "Hanna övar"? Tänker ha som mål att spela igenom hela stycket nästa vecka! Marcello-stycket är lite vid sidan om, men fram till nästa vecka så ska jag i alla fall fortsätta spela på första halvan och så ska jag ta upp några ställen. Nu ska jag försöka ta mig ut på en promenad innan klockan blir 3. När jag kommer hem ska jag ta varm choklad och en bra bok, det är så jag känner idag. Borde försöka sitta ner och öva sådär runt en timme, men jag är nöjd så länge som jag spelar en stund varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0