Mendelssohn Symphony No. 5 "Reformation" Third Movement (3/4)

Det här ett stycke som jag har sökt en del efter och inte hittat sådär direkt som jag kan göra ibland. Hm, det är också ett av styckena från Höstlovsorkestern som jag behöver sitta ner ett tag med. Egentligen är det ganska så enkelt när man väl sitter ner men det ändå lite mer så att det kanske krävs den tiden att sitta ner? Andante inleder och just det här har jag kommit fram till är den delen ur Mendelssohn "Symphony No. 5" som jag faktiskt kan hänga med i när jag övar! Det är väl mer fortsättningen som behöver övas på alltså, som jag också tänker dela med er senare under veckan. Idag hade jag från början en tanke om en hel övningseftermiddag men så kanske det inte blir. Jag har i alla fall orkester idag, vilket ändå är superbra onsdagsövning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0