Mendelssohn Symphony No. 5 "Reformation" Finale (4/4)

Okej kan vi tala om flöjten i början? Det har jag fastnat för i den här delen av Mendelssohn "Symphony No. 5". Vid 1:25 så hör ni att det förändras i karaktären lite, att det typ går fortare där. Cellostämman är hyfsat enkel men det ser så rörigt ut där i några takter, haha. Ett annat ställe som jag gillar kommer vid 2:42. Hör ni att cellon kommer fram ganska så tydligt också? Visst är delen vid 4:40 väldigt fin också? Det är också ett ställe som cellon kommer fram vid! Men efter att ha hört allt så kan jag ändå konstatera att min favorit del är början. Kanske kan det vara för att den delen är lugnare, precis som jag som person är? Ser ni, man kan hitta sig själv i musiken! Fredagscred går till Mendelssohn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0