Luciakonsert Blå Hallen, Stadshuset

Åh, se vad jag hittade i helgen, musik från julkonserten i Stadshuset år 2015. Jag tycker alltid att det är lika kul att höra något som publik. När jag sitter mitt i det (visserligen var jag inte med och spelade på något utav detta) så tänker man liksom inte på helheten. Det är först när jag hör inspelningar som jag förstår hur det verkligen lät. Att veta att man också var en del av de här, det är häftigt. Eller häftigt är nog fel ord. De två första låtarna som hörs, sången och blockflöjterna var två av mina favoriter! Medan jag lyssnat till det här om och om igen så har det också gått upp för mig att höstterminen snart är över. Åh, får ångest bara av att tänka på det. Hatar, hatar, hatar lov från cellon och det kommer jag nog alltid göra. Om vi ska tänka positivt så brukar faktiskt vårterminen vara längre! Nu är det först och främst höstlov och höstlovsorkestern. Jag ska verkligen fokusera på det nu ett tag. Vi kan säga så att typ hälften eller 3/4 av min övning går åt till STORK då det också är nästa konsert. Det blev ingen övning igår - haft en energi i flera dagar som jag kände att jag behövde göra av med. Det var dessutom troligtvis bättre om jag gjorde av med den energin. Bra eller dålig energi? Men på lördagen satt jag och övade igenom Beethoven lite, hm, ganska dålig övning mot slutet då jag spelade igenom några takter om och om igen (tyckte aldrig de blev riktigt bra.) Nja, troligtvis inte bäst övning. Både fredagens och torsdagens övning var STORK. Ser dock framemot att släppa det sedan och bara öva på celloläxor och orkester de sista veckorna. Usch, jag mår dåligt av att tänka på alla cellolov. Idag har jag sista cellolektionen innan höstlovet så under eftermiddagen blir det öva på Beethoven och lite uppvärmning med Bach, det låter grymt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0