John Williams - Star Wars Episode III "Revenge of the Sith"

Redan efter sommarlovet nämnde jag STORK och nu närmar det sig med stormsteg. Nu har jag fått en del noter och jag börjar sakta komma in i den här perioden innan höstlovsorkestern då jag lyssnar på alla stycken. Lyssnar på styckena mycket och följer med i noterna, så jobbar jag nu. Sedan kanske jag kan lyckas spela till också, det är ett plus i kanten. På det här sättet vet jag att det blir enklare när det väl börjar, även om det inte brukar gå som bäst första dagen. Om jag har lyssnat in mig på stycket och kan följa med i noterna då har jag i alla fall gjort hälften av jobbet. Idag så inleder jag med att dela "Star Wras: Episode III Revenge of the sith" som nog är ett av de roligaste styckena som ska spelas. Star Wars känner man ju igen om man sett filmerna vilket jag har gjort några gånger. Dessutom så har vi spelat musik från Star Wars i VUS! Tror att det här blir något av det enklaste, sedan kan vi ju prata om vissa ställen där vi hittar ett par b i kanten. På ett ställe är det 5 b i kanten och vi två kommer nog inte bli vänner i första hand, nja. Fast, de viktigaste är att det är roligt att spela stycket, vilket det här är. Vad tycker ni? Är ni lika taggade som jag på att höra årets STORK-stycken? Såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0