Jamila, Adriana Play Faure at Timucua

I torsdags var jag och hämtade ut nya noter! För någon vecka var det nämligen så att jag och mamma beställde noter till "Pavane Op. 50" av Faure. På hemvägen satt jag och tittade noterna och de verkade ju hyffsat enkla ärligt talat! Stycket som jag har är skrivet för cello och piano. Jag har även hittat flera olika versioner, men dock inte som det står i noterna som jag har. Fast jag tycker då ändå att det är superkul det här! Kan ni med det sagt gissa er till vad min helg består av? Spela på "Pavane" såklart! Kanske kan jag få till en video nu i oktober, det skulle vara roligt att gå in i stycket på det sättet! Men ska såklart inte sitta vid cellon hela helgen, även om det låter som en väldigt bra helg om jag får säga det själv, nej för jag ska ut i skogen i ett par timmar idag. Det ska bli så mysigt och kanske lite skönt ändå att sträcka på benen mellan flera timmar i sällskap av Faure!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0