Grondahl_ Concert for Trombone and Orchestra - Moderato

Trombonkonserten är lite cool tycker jag! En trombonkonsert, lite häftigt. "Concert for Trombone and Orchesta" av Gröndahl är ett av stycken vi kommer spela i STORK. Jag har fastnar för början i det här stycken, kanske är det dem här mörka, bestämda och korta tonerna som hörs i cello och trombonen som kommer in sen. Jag spelade ju trumpet i ett år så det kan vara en anledning till att jag lätt fastnar för musiken. Jag har aldrig förstått mig på hur trombonister träffar tonerna? Okej, om jag nu var trombonist så skulle jag inte heller förstått mig på hur cellister eller violinister träffar toner. Ärligt talat gör jag det knappt vissa dagar nu heller, de där dagarna då allt känns fel ni vet? En annan del i stycket som jag har fastnar för kommer vid 4:08. Också ett sådant ställe som kommer fram mycket från stråket. Jag tror att jag lägger märke till och ser saker som sticker ut kanske? Det är några nergångar också, jag tror att ni hör dem om ni lyssnar, som tja, kanske sticker ut lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0