Firebird Suite by Igor Stravinsky Berceuse and Finale, SAMOHI Symphony Orchestra

Ja, i helgen så får det nog bli fokus på STORK-stycken i övningen. Lyssnar mycket på styckena för att komma in i det. Tja, större delen av övningen i alla fall! Det här är musik från "The Firebird Suite", "Berceuse and Finale" som vi kommer att spela. Åh, som jag redan nämnt så är jag sjukt taggad på att spela all stycken redan. Spännande och rolig musik det här året! Det här stycket är så vackert ju. Jag ska gå igenom det så mer i en övningsvideo och förklara vad jag gillar för jag hittar inte riktigt orden just nu. Harpa är ett av mina favoritinstrument också vilket jag måste ha nämnt tidigare. Det är ett så häftigt instrument! Vad tycker ni om musiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0