FAURÉ - Papillon // Anthony Caillet, euphonium

Att jag fann "Papillon" var ju roligt! Egentligen skulle vi spelat musik av Fauré i orkestern, alltså jag tänker på "Pavane" som jag nog pratade om en del tidigare under hösten. Efter det här kan vi bara konstatera att Fauré är en riktigt grym kompositör (cred) Jag har en fråga till er alla som spelar blåsinstrument, hur klarar ni av att spela toner som i början? Man måste ju få in att andas emellan också, är det lätt att se andningsställena i musiken? Försök att lyssna vart han andas, bara för en intressant sak. Jag kan själv märka ibland när jag spelar cello att jag andas som musiken, eller som jag spelar och då måste jag ta en paus några minuter, haha. Blåsinstrument är häftiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0