Coronation Anthem: Zadok the Priest; NDR Chor & FestspielOrchester Göttingen, Laurence Cummings

Övade innan cellolektion igår, åkte iväg för att ha cellolektion och kom hem efteråt och spelade ännu mer. Prata om ambitiös elev, eller hur? Jag fick ett Menuet 1 från Cello Suite som nytt stycke, som jag också ska ta upp i veckans "Hanna övar" men jag tänker att jag inte vill börja dela och skriva om det här nya stycket denna vecka. Istället tänker jag ta upp lite stycken som jag hittade i förra veckan nu och sedan efter lovet, tja, vi får väl se... Jag har totalt fyra stycke, låtar, videor som jag har vill dela med mig utav idag och imorgon. Jag tänker inleda med "Coronation Anthem: Zadok the Priest". Direkt så här medan jag lyssnar vill jag säga att jag gillar musiken vid 1:57 när det förändras lite i karaktären. Är det inte häftigt också vad man kan göra med rösten? Att man kan "spela" något med rösten, som faktiskt också är ett instrument! Vad har ni för tankar kring den här musiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0