Celloliv 4 år!

Idag är det inte vilken dag som helst. I fyra år har den 3 oktober varit speciell för den 3 oktober 2012 startade jag upp celloliv. I fyra hela år har jag skrivit här! Jag tycker att det är stort, sjukt stort. Det låter ännu större att säga att det är 5 år nästa år. Här delar jag musik som jag inspireras av, som gör att jag blir mer peppad till att öva och likaså kanske ni också blir det? Att sitta och sammanfatta saker som går bra och dåligt varje vecka med cellon, cellolektion och orkester, att skriva om övning och att leta upp musiken som jag får. Just det sista som jag nämnde är något utav det bästa med celloliv, att sitta ner och söka upp allt och sedan ramla på helt andra klipp, annan musik. "Hanna övar" som också har blivit en del av celloliv är också väldigt roliga att spela in. Inte bara roliga, än en gång så tycker jag att jag övar bättre under tiden. Och det här med att öva man måste ju göra det på ett roligt sätt, för att det ska vara både roligt och framgångsrikt! Jag hoppas att vi kan fortsätta bygga upp celloliv till en plats som folk hittar till, en plats att dela all musik på. Jag hoppas att celloliv kommer växa mer de närmsta åren. Celloliv betyder supermycket för mig, men jag vill också att det här ska vara en plats för alla instrument. Celloliv som också finns som cellolife nu och det är också ett mål att utveckla. Jag märker att det är kul att se och höra och få kontakt med andra musiker via @CelloAllCellist (Instagram). Ni hör? Det är kanske just det här som jag pratar om, gemenskap och musiken som en del förstår, eller som alla förstår fast på så olika och intressanta sätt. För alla uppfattar ju ett stycke, en låt eller en text på olika sätt. Åh, vad jag vill fortsätta bygga på det här nu. Bästa celloliv, grattis på 4-årsdagen!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0