"Beethoven "Sonatina in re minore" ( trascrizione per cello e piano)

Så veckans övning är Beethoven, ljuva toner fyller huset! Eller med övning kan det nog bli det i alla fall. Nu när jag kommer ha det här i kroppen ska jag ta tag i övning också - eller just idag är det faktiskt inspelningsdag. Jag har ett ställe som jag bara älskar vid 2:42 hör ni tillexempel det. Någon av er som håller med om att det är fint, eller härligt skulle jag nog säga. Pianot emellan är också något att lägga på minnet! Nu är det i och för sig så att jag har början i läxa, så jag ska försöka lyssna på det och få in det - fast såklart göra något eget utav det. En annan sak som jag tänkte på var hur cellisten spelade första tonerna. Jag fick det i 4 och tredje läget tror jag, fast så tänkte jag nu att det kan kanske vara lite kul att testa mig fram i övningen. Vilket funkar bäst? Vad gillar jag bäst? Visst var det här en fin inspelning också? Det var nog det bästa jag kunde hitta i alla fall, men om ni känner för det kan ni ju söka upp mer musik. "Sonatina" av Beethoven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0