Beethoven Sonatina D minor f cello & guitar

Jag fortsätter lyssna mycket på "Sonatina" av Beethoven. Har en favorit som jag lyssnar och övar till men när jag sökte upp stycket så hittade jag såklart flera versioner. Det här kommer tillexempel från georgcello, med gitarrkomp! Nej, det verkar inte vara precis samma version, men det var lite kul att höra ändå. Första delen stämmer i alla fall! Jag gillade "Sonatina" med gitarrkomp faktiskt. Vad säger ni? På tal om olika versioner har jag tänkt på det här: https://www.youtube.com/watch?v=WgfwxoE37AU som jag också delade tidigare med er. Alltså det är den här versionen som jag lyssnar mest till och övar till. Fast, cellisten i videon spelar ju på D-strängen i början? Låter det egentligen bra, bättre är något jag undrar över. Eller förlorar man en fin klang då kanske, en klang som man har på A-strängen? Det är i alla fall roligt att fundera över! Faktum är att jag tror att jag har tagit upp samma sak, hehe. Ni vet när hjärnan envist hänger upp sig på någonting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0