Young Hilary Hahn plays Bach (Gigue in d minor)

Hade tänkt ut något jag skulle dela med er, men sedan kunde jag inte dela klippet. Istället blir det fioltisdag och det funkar lika bra! Hilary Hahn spelar "Gigue in D Minor" av Bach. Vilken naturbegåvning! Det är så häftigt att man kan lära sig något utantill och som hon spelar dessutom. När jag spelar (försöker spela) utan noter så känns det friare på något sätt och sedan kan jag tänka mer på hur jag uttrycker mig. Samtidigt så är det kul att kunna noter, att bara kunna plocka fram ett par noter, lättare eller svårare och kunna spela. Jag tror på att världen blir mycket större med flera olika perspektiv, rättare sagt världen känns mycket större. Med de sagt vill jag också länka till Klassisk Morgon, ni hittar diskussionerna på Facebook också: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4425&artikel=6560172 och http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4425&artikel=6562490 . Intressant är det i alla fall att följa tycker jag och det kan även tålas att tänka vidare på! Vad tycker ni? Och vad tyckte ni om musiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0