Sammanfattning, (Cellolektion, Orkester) - 7, 9 november 2016

Hej och förlåt! Jag har inte orkat uppdatera på några dagar nu, dels för det jag fick veta i måndags. Känner mig fortfarande lite avstängd ibland. Men också för att jag under de senaste dagarna blev har blivit förkyld. Funderade på om jag skulle spela in en "Hanna övar" tidigare i veckan men orkade aldrig ta tag i det då, förrän igår. Igår spelade jag in en "Hanna övar"! Det har blivit lite varannan-dag med övningen under veckan, i måndags hade jag cellolektion på tisdagen övade jag inget, orkester på onsdagen, övade inget på torsdagen och nu igår spelade jag först igenom orkesterstyckena och sedan spelade jag in en kort "Hanna övar". Jag tror i alla fall att det är bättre övning än under höstlovsveckan, vilket är positivt det kan ju bara betyda att det blir bäst nästa vecka! Här kommer några rader om veckans lektioner också: I måndags spelade jag först igenom "Kärleksvals" av Neuman faktiskt. Det kan vara på G att spela upp "Kärleksvals" på ett Öppet hus en 2 december, med pianokomp alltså, vilket ju också var en idé som jag fick efter att ha lyssnat på Ebba när hon var med och spelade senast. Jag gillar ju låten och jag har spelat upp den många gånger. Spelade igenom "Menuet 1" av Bach och jobbade lite med den, innan jag skriver något helt galet ska jag faktiskt ta upp stycket i nästa veckas "Hanna övar". Nytt för veckan blev, tja, gissa vad? "Menuet 2" av Bach. Det var lite stråk som var kämpiga, haha, första veckan. Nu när jag spelat igenom stycket några gånger som börjar jag i alla fall komma in i det mer och mer. Redan idag tycker jag att det låter bättre än igår. Härligt! Lagom till första orkesterlektionen efter lovet blev det snökaos så i onsdags var det inte en stor orkester. Men, det var både lärorikt och skönt att vi var så många! Trots allt så spelade vi igenom allt och jag kände mig ganska så petig. Tyckte att jag kom fel hela tiden, typ, nästan. Vilket är förståeligt när man inte övat orkesterstyckena på en hel vecka? Det kändes bättre och bättre ju mer vi spelade! Jag har inte noterna bredvid mig medan jag skriver just nu så jag tänker att nästa vecka, när jag också är lite mer "varm i kläderna" förhoppningsvis så ska jag skriva ner så mycket funderingar som jag bara kan. I "Hanna övar" pratar jag lite i slutet om att spela ett stycke/en låt utantill, så vi får väl se vad jag gör åt den funderingen. Det sista som jag vill säga är att jag har en sådan härlig och bra känsla i kroppen just nu inför varje orkesterlektion och jag hoppas att jag kan få ut den känslan, den feelingen ännu mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0