Sammanfattning, (Cellolektion, Orkester) 21, 23 november 2016

Orkade aldrig skriva ihop någonting i torsdags. Varit en sådan här vecka då jag varit seg med att komma igång med "Hanna övar". Kan bero på fredagen med stort F - dagen med stort D. Nu är det fredagskväll och jag ska försöka skriva några få rader om veckans rep. I måndags hade jag cellolektion och fick spela igenom "Kärleksvals". Kändes kanske lite stressigt i spelet, vilket är lätt att jag får det så ibland. Det är något som jag försöker tänka på när jag spelar "Kärleksvals", inte för stressigt men inte för lugnt heller. Tillexempel genom att tänka på första raden "Som en sträng på gitarren"... Spelade även igenom "Game of Thrones" - ett litet roligt projekt som jag håller på med just nu. Vi får väl se om jag skriver mer om det snart. På orkestern i onsdags märkte jag kortfattat att jag inte hade övat. Lite småstressande såhär i slutet av terminen. Samtidigt försöker jag intala mig att "Kärleksvals" är och har varit prio fram till idag. Ska spela upp stycket nästa fredag också, vilket jag ser framemot. Hm, lär alltså fortsätta att vara fokus nummer 1! Vi spelade i alla fall igenom den här julkonserten (som jag inte finns namnet på nu) av Bach tillsammans med blockflöjt för första gången. Det var roligt och tja, dem roliga/bra sakerna tycker jag vi fokuserar på också. Nästa vecka är sista celloveckan med cellolektion och orkester innan julkonserter. Just nu, efter dagen känner jag mig ganska så rastlös. Har typ två olika sidor av "Hanna mår inte bra". En av dem sidorna är att jag blir mer rastlös, vill göra saker hela tiden. Ibland orkar jag inte ta tag i saker. Vill skriva av mig massa. Och just nu är jag som jag skrev rastlös. Jag vet vad jag ska göra under helgen alltså, celloövning och långa promenader (välbehövligt) På måndag ska jag skriva lite mail - det blir bra. Och så ska jag försöka att inte bryta ihop under helgen, för på ett sätt känns det som att man ska göra det... Ta hand om er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0