Såg snön yra omkring i solskenet, i ett vackert vinterlandskap... Och en Bachvecka!

Hej vänner, nu är jag tillbaka live igen. Jag hoppas att allt är väl med er! Världen stannade upp ett tag ett tag idag då jag fick veta en sorglig dag. Tänk att det kan gå så fort, att något kan slut plötsligt. Borta. Hösten som försvann tillexempel. För några dagar sedan så lyste det gult i en guldig nyans utanför fönstret. Idag satt jag vid mitt skrivbord och såg snön yra omkring i solskenet, i ett vackert vinterlandskap. Jag var iväg på cellolektion och kom igenom en del då, då jag var själv på en halvtimme idag. Det var skönt och välbehövligt! Under veckan lär det bli en hel del Bach, som jag kommer öva på denna veckan och kanske också lite Kärleksvals, som jag nu troligtvis kommer spela upp den 2 december. Det var någonting som jag funderade på att spela upp efter att ha varit och lyssnat på Ebbas på Öppet hus. Jag har spelat Kärleksvalsen många gånger och jag tycker väldigt mycket om stycket så jag vet att det kommer bli fint. Kanske betyder stycket lite extra för mig just nu. Nästa vecka blir det rep med piano och jag hoppas att vi kan spela det på samma sätt som jag gjorde när jag var med och spelade i en kyrka förra hösten. Jag gillade nämligen hur det blev den gången! Kanske hinner spela igenom Beethoven "Sonatina" också på måndagens pianorep, mest för skojs skull. Vi får väl se hur det blir nu med den, men jag har nog lite idéer där. Det känns bra som ett stycke att spela upp vid tillfälle. Lyckades spela in en ny video idag också vilket var kul, så det är på G. Bach såklart. Juste, jag ska dela en orkesterövning med er också. Nu ska jag ta en kopp te innan jag ska försöka sova. Känner mig lite off förtillfället, men det lär nog bli bättre efter en morgonpromenad imorgon. Ta hand om varandra och ge varandra någon extra kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0