March, J S Bach - Cello

Min eftermiddag igår blev seg, är troligtvis fortfarande lite "ur fokus" efter måndagens händelse. Idag har jag varit ute och tagit den där, väldigt efterlängtade vinterpromenaden. Även om jag får erkänna att det var ganska jobbigt att ta sig fram i snön, lägg därtill att det snöade en del så man fick gå och titta ner i marken. Med det i huvudet kan vi ju bara tänka på hur det blir ikväll när jag ska ta mig ut igen med en cello. Hur ska det gå? Det har varit uppehåll en stund i snöandet men nu började det minsann snöa igen. Stora flingor som faller till marken. Idag kör vi lite inledning till Bach-veckan som börjar från och med fredag och framåt. För det var ju såklart "March" av Bach som jag spelade in på måndagen. Försökte tänka framåt och låta det växa, tillexempel från svagt till starkt på vissa ställen. Det kändes som att jag fick till musiken! Faktum är att jag också har lyssnat igenom två gamla inspelningar (den senaste från 2014) och också med det i huvudet så skulle jag vilja säga själv att jag har ett bättre uttryck idag. Att jag har utvecklats helt enkelt! När det låter bra, ska man avsluta - det är ju så man brukar säga. Lyssna och njut av musiken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0