Kärleksvals, Ulrik Neumann (Text: Håkan Elmquist)

Idag vill jag med er dela texten till Kärleksvals. Den är skriven av Håkan Elmquist och musiken av Ulrik Neumann. Jag lyssnar mycket på versionen (som jag delar med er imorgon). Vacker, lätt att fastna i. Just idag betyder Kärleksvals lite extra men under senaste tiden har det även kommit att betyda mer (av en anledning...). Nä, jag vill inte skriva många rader. Mer än att idag vill jag spela ut för dig, leva upp i kyrkoklang och leva ut "njuta", om det nu går att göra i ett sådant här sammanhang. Du såg ut att tycka om det senast därför vill jag spela det här för dig idag, som en sista hälsning. Som du sa senast "Ja musiken fortsätter förgylla våra liv". Det bär jag alltid med mig!
 
Som en sträng på gitarren
Och som tonerna i din visa,
så skälver jag, så lever jag
var gång du håller mina händer
 
Som en sträng på gitarren
sakta dör när du slutar spela
dör också jag, om du en dag
går bort och aldrig återvänder.
 
Jag vill le och jag vill dansa
med armarna om din hals
men mitt leende blir tårar
av bitterljuva kärleksvals

Som en sträng på gitarren

skänker tonerna åt din visa,

så lever jag mitt liv för dig

och aldrig får du gå ifrån mig

 

 

 
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0