Bach - Cello Suite No.1 v-Menuet

Nu börjar äntligen all Bach-musik så smått komma, som jag nu faktiskt skrivit om ett tag. Ni lär alltså vänta er mycket mer Bach under veckan som kommer! Här hörs faktiskt både Menuet 1, som jag hade i läxa fram till i måndags och så Menuet 2 som jag har börjat öva på nu. Åh, vad jag vill ha in ännu mer uttryck och att musiken ska skilja sig vid olika ställen. Vid något ställe är det lugnare och vid ett annat ställe är det mycket mer energi. Jag vill ha musiken, när jag spelar, mer framåt också. Man kan ju dela upp musiken i fraser, fram till en viss takt då det ska gå från Piano till Forte. Jag ska ta upp mer om det här i nästa veckas "Hanna övar". Dessutom nu när jag är inne en del på det här med att spela utan noter, så tänker jag också mycket mer på uttrycket. Under kommande vecka ska jag försöka sätta mig ner och öva i vardagsrummet utan notställ, bara för skojs skull, kanske också lite för övningen. Testa ni också, känner ni någon skillnad att spela utan noter och med noter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0