Bach - Cello Suite No.1 iii-Courante

Nytt stycke för veckan är "Courante" från "Cello Suite", Bach. Känslan när man sitter en onsdagsförmiddag, skriver här och lyssnar på Bach. En rätt så svårslagen feeling! Som alltid med ett nytt stycke går det långsamt och låter kanske inte alls som "Courante" i början. Det här går väl inte jättefort, men mitt tempo är ändå inte i nivå med detta, ännu. Jag tror på långsamt och snabbare och snabbare just den här gången. Förresten så borde jag verkligen ge cred till cellisten Mischa Maisky som står för det mesta av Bach-styckena här. Vilket ni kanske lagt märke till, det känns alltså inte mer än rätt att ge cred! Onsdag, men just denna vecka blir det ingen orkester för mig. För idag ska jag gå och se Fantastiska vidunder och var man hittar dem, vilket jag tycker är en lika bra onsdag. Under dagen ska jag sätta mig ner och spela in "Hanna övar" (vilket inte blev av igår) och även repa en del på orkesterstyckena. Även om det inte blir någon orkester en vecka, så håller jag minsann igång övningen. Gissa vad? Ni kan absolut vänta er mer filmmusik till snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0