Bach Cello Suite No. 1, III. Courante - Jeff Bradetich, double bass

Tidigare delade jag Bach på fiol och nu spelar vi lite på Kontrabas också. Jag gillar ju att få in allt möjligt här, all möjlig inspiration och inte bara cello. Vilket det känns som att jag varit ganska dålig på att följa senaste veckan. Vad ljust en kontrabas kan komma upp i, okej det kanske kan bero lite på akustiken som stycket spelas i här också. Vilken är egentligen kontrabasens ljusaste ton? Min första föreställning om instrumentet är att det ska vara jazzigt, lite mer pop, rock kanske men inte klassiskt. Dem tankarna la jag nog mer och mer bakom mig för något år sedan, det är klart att man kan spela klassiskt på en kontrabas. Men förstår ni ändå hur jag tänkte då? Jag tycker i alla fall att det här var riktigt häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0