Advent och Kärleksvals

Hej! I helgen har det varit första advent. Haha, vid lunchen på söndagen satt vi och pratade om jullåten "Tänd ett ljus" Ni vet... Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu. Men det blir ljusare igen. Vi pratade om hur det skulle vara att prata den här texten. Jag tänker själv att det skulle bli så poetiskt? Estetiskt? Man kan ju säga/berätta det med så olika uttryck. Vackert! Vad tror ni? Det kom snö också i helgen. Så veckan börjar med ett tunt snölager på marken, en klarblå himmel och solen som lyser. En underbar vinterdag helt enkelt!
Tänkte skriva kort om fredagen. Det var en otroligt fin morgon - himlen riktigt brann i eldens färger. Repade igenom "Kärleksvals" i kyrkoklang. Sedan försökte jag spela det bästa när det väl gällde. Det blev fint. Det var över så fort - men förhoppningsvis kan man (kanske?) gå vidare lite enklare efteråt. I minnet känns det både tungt och fint. Vill såklart bevara det fina! Det var fint och det betyder mycket för mig att jag fick vara en del av det. Att jag fick ge min hälsning! Nu efteråt så har jag lyssnat en del på musiken - kanske delar lite med er vid tillfälle, om jag orkar. Idag har jag terminens sista cellolektion. Tråkigt men kanske också skönt? Någon veckas lov låter inte helt fel, det bara för att komma tillbaka på topp. Får se vad som händer på lektionen. Jag hoppas på att hinna spela igenom "Kärleksvals" då jag har uppspel på fredag. Då med pianokomp faktiskt, åh, jag ser framemot att dela musiken med er! Har inte riktigt orkar ta tag i att öva på "Kärleksvals" sedan i fredags. Men det känns ändå bra, och något som redan är bra ska man inte lägga alldeles för mycket tid på. Nej, jag ska öva igenom lite Bach och kanske lite orkester innan cellolektionen. Ha det bäst så hörs vi imorgon med mer musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0