Viola da gamba, Sportlov 2016 - avslut

Alltså fan vad nöjd jag är med lovet. Jag tänker inte ens be om förlåtelse för att jag svär. Jag är så nöjd! Barockmusik fångar mig och får mig att stanna upp ett tag. Komma ifatt verkligheten och lyssna. Man behöver stanna upp ibland, i ett par sekunder och det får den här genren av musik mig att göra just nu. Viola da gamba är ett så vackert instrument som jag delat alltför lite under dessa (snart) fyra år. Det får det bli ändring på. Lätt. Nästan så att man blir tårögd, alltså lite de känslorna får jag av den här musiken. Förstår ni? Är det likadant för er? Det här ska jag försöka bära med mig ett tag nu, fram till påsklovet.
 
Vill ni återuppleva alla loven? Ni hittar alla lov på kategorin lov (den här kategorin alltså) .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0