Three Reflections on Sephardic Melodies, David Loeb - Viola d'amore

Det första som dyker upp på Youtube när man söker på "Viola d'amore" är "Three Reflections on Sephardic Melodies" av David Leob. Jag märker genast att jag känner igen genren från Viola da Gamba - kopplar genast det här instrumentet till samma genre. Men så ljust låter? Tänk så högt man faktiskt kan komma på vissa stråkinstrument. Ugh. Jag hade en kompis som bytte från violin till viola för att hon tyckte att den ljusaste strängen på violinen var för ljus. Haha, jag kan faktiskt förstå henne. Violan är ju mer besläktad med cellon. Har ni tänkt på det? Violinen kan låta så ljus..., men även på ett vackert sätt såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0