Symfoniska variationer, 15 mars 2016 - Sammanfattning

Det här med att göra sammanfattningar har jag varit dålig på den senaste tiden. Jag tycker ju egentligen att det är väldigt kul att skriva och sammanfatta efter veckans cellolektion och orkester varje vecka. Men så har det som sagt inte blivit. Nu är jag i alla fall här med ett försök till en sammanfattning av konserten i tisdags. Jag kan börja med att nämna att på "Konzert", Marcello, så kom vi (cellisterna) in fel vid ett tillfälle. Man märker verkligen i det fallet att om en blir osäker, blir resten av stämman osäker. Men det gick bra och som publik så tänker man ju inte på det. De snabba takterna på "Hip Hop Medley" gick bra och det kändes även som att det gick bra på de snabba takterna i "Bojarernes Indtogsmarch" som vi spelade också (dock ingen film på den). "Telemann Sinfonia" var mest ett roligt stycke att spela, har inga kommentarer att komma med där. Slås som ofta en konsert när jag tittar tillbaka på videorna hur kul det verkligen är med konserter - det är ju det roligaste med orkestern, med cellon. Speciellt efter konserter som jag är nöjd efter och ja, det är jag. Nöjd. Bär med mig känslan av konsert och återupplever den och längtar efter veckan efter påsklovet då det blir cellolektion och orkester igen. Taggad på Sveriges Nationaldag (nästa konsert) - mer om det längre fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0