Aria di Chiesa - Cello

Den här veckan är det ingen cellolektion och ingen orkester heller. På tal om det kom jag att tänka nu på att jag måste börja tänka och fixa med påsklovet här. Ska försöka börja med det på under helgen. Mer om det senare i veckan. Jag har heller inte kommit iväg på de senaste cellolektionerna. Det här stycket vet jag i alla fall om att jag har just nu - så det är det här jag övar på nu. (2:a stämman) . Jag tycker att det låter mystiskt och intressant, nästan lite märkligt. Vet inte riktigt vilket genre det är? Ni vet man kan ju höra om något låter mer åt barock-hållet. Vad låter det här som? Bollar över frågan till er så får ni svara (om ni vet). Jag kör igång med "Hanna övar" och sammanfattningar igen efter lovet. Sköt om er så hörs vi under veckan, kram!

Kommentarer
Postat av: johan

Hej Hanna, mycket vackert stycke med mycket vemod, va fint att få spela det.
Hälsningar från Johan

2016-03-23 @ 15:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0