Terminssammanfattning - Vårterminen 2016

Hej på er! Jag har ju delat en del cello de senaste dagarna och när jag skrev ihop dessa inlägg kom jag också på att jag inte har gjort någon terminssammanfattning ännu. Alltså jag skrev ju att jag skulle göra det flera gånger för några veckor sedan. Men bättre sent än aldrig! Sammanfattning, herregud. Jag såg lite snabbt förra årets sammanfattning från vårterminen och fy så deppig. Jag ska försöka skriva lite positivare idag, haha. Men det är klart, jag hade någon dipp mitt i terminen då jag faktiskt inte kom iväg på cellolektion på flera veckor. Alltså flera veckor - aldrig annars att det händer. Var sjuk om var och varannan vecka och det påverkade såklart cellon och hur nöjd som jag var. Jag kan ju ha mina veckor då jag bara tycker att allt låter så "Falskt" man skitsamma. Just de veckorna var speciellt så och efter det kom jag kanske inte igång hundra procent. Men det är skönt med sommarlov alltså! Jag var väldigt nöjd efter orkesterkonserten och efter spel på skolavslutning som ni nu hört flera dagar. Det var jag nöjd efter. Jag vill ju utveckla ännu mer att kunna spela ett stycke med olika nyanser, svagt, snabbare osv. En låt/ett stycke kan vara en sak att spela men att få till det med ett uttryck? Jag hoppas att ni hörde det i spelet från skolavslutningen och att jag kanske kan få till nästa spel också. Ja just, det blir spel på skördemarknaden så det är det stora övningsmålet att få till det bra! Just nu ser jag framemot ett långt sommarlov samtidigt som jag längtar väldigt mycket efter höstterminen. Kommer såklart att skriva om skördemarknaden också när närmar sig. Hoppas att vi ses igen till hösten också vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0