Sammanfattning - Sommarkonsert med KORK och Stringendo

Det är något med den här kyrkan och min stackel. Lyckas alltid ha för högt stackel? Hur går det till egentligen? Har ni hört stycket ännu? Annars tycker jag att ni ska göra det. Visst låter det fint tillsammans, som helhet. Jag är nöjd när jag hör hur det låter. Jag som enskild stämma kan känna att jag kanske inte är lika nöjd, hehe. Men vi köper det som helhet ändå för att vara positiva. Positivitet förlänger ändå livet! Kom fel i början och när jag kommer fel/falskt så blir jag osäker och när jag blir osäker blir jag försiktigare. Men det kändes i alla fall som att det blev bättre och bättre mot slutet tror jag. Som sagt, det låter fint i helheten. Jag måste ju också såklart skriva något om synkoperna nu när jag pratat om det vecka ut och vecka in. Synkoperna gick segt i början men på andra synkopstället så gick det bra. Tumme upp, godkänt. Fick vara med och spela på sista stycket också, "Tema ur Våren" av Vivaldi vilket var kul!! Jag skulle sammanfatta igår som att det är inte är en av de bättre konserterna, men jag är nöjd som helhet när jag hör hur det låter. Och jag tar det som att det framförallt var kul att spela igår! Idag har konsertfeeling i kroppen. Älskar den här känslan, haft en konsertfeeling efter de senaste konserten, det är något nytt. En energi som jag gillar. Jag hoppas att jag kan leva upp till den feelingen på orkestern idag, sista orkesterrepet. Skriver såklart imorgon i en sammanfattning som vanligt! Lyssna och njut av konserten och upplev den gärna genom celloliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0