Sammanfattning (Orkester) - 1 juni 2016

Ingen cellolektion i måndags då det var sista för terminen förra veckan. Igår hade jag även sista orkestern för terminen, kul! Eller ja tråkigt, beroende på hur man nu vill se det. Jag tänkte när vi spelade sista låten "Lord of the Rings" att det flöt på just igår, med just den låten liksom. Vi spelade igenom den några gånger också, men sista gång kändes det rätt så bra. Den här konsertfeelingen som jag skrev om igår? Kanske var det just den som speglades lite i alla fall i spelet igår. Har fortfarande de snabba takterna vid takt 22 (tror jag att det är?) så kan övas mer på fram till måndag. Men de känns helt okej ändå. Som helhet känns det absolut bra! Det enda som jag i onsdags tänkte mer på som övning fortfarande var "Sakta vi går genom stan". Nä, usch, gillar inte den versionen (haha). Vi kanske kan konstatera att Hanna och för många b inte går hand i hand. Precis som synkoper får de gärna byta låt/stycke. Så det kan vi ju bestämma? Så där ligger fokus i övning till konsert. "Persischer marsch" känns nog bäst av allt och så har vi "Zirkus Renz" som också den känns som bäst. Kommer troligtvis inte lägga ner ligga mycket energi på det som är lättare utan fokusera på "Sakta vi går genom stan" tillexempel. Vi fick veta programordningen också i onsdags så jag ska spela igenom det i ordningen. En rätt så bra ordning att öva i också då det börjar enkelt. Så, jag tror inte att jag har något mer att ta upp. Det var sista sammanfattningen för terminen? Om det funkade hade jag ju gärna spolat tillbaka ett par veckor igen. Vad tycker ni om det här? Jag skriver såklart om konserten nästa vecka och en terminssammanfattning kommer upp till nästa helg troligtvis. Ska försöka spela in en övning på orkesterlåtarna inför konserten också, det vill säga innan måndag. Men vi får se när det kommer upp, innan måndag ska jag försöka få till det. Ingen "Hanna övar" dock den här veckan. Ha det så bra så hörs vi igen imorgon. Åh juste, det är juni, första sommarmånaden och mindre än 100 dagar kvar tills att cellon börjar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0