Joyce DiDonato, "Crude furie degli orridi abissi", Serse, Handel, live on French TV

På något sätt blir ju inte dessa dagar like speciella när det är sommarlov. Förstår ni mig? Om det är cello så längtar jag efter måndagen väldigt mycket vid det här laget. Nu är det nästan så att man glömmer bort vilken dag det är. Jag tror att många känner igen sig. Idag tänker jag heja på Sverige i EM. Alltså sport är inget för mig annars, men det kan vara desto roligare att kolla på. Är ni med mig? Musiken, jag gillar den. Den här musiken kändes mer åt barockhållet igen, alltså den genren som jag fastnat i mer och mer på senare tid. Och så har vi opera igen, visst är det vackert? Precis som att noter är en sak att läsa och kunna spela så är operan som ett eget språk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0