Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 25, 27 januari 2016

Ibland kan jag fråga mig själv om jag inte ska lägga ner bloggandet? Men. NEJ. Det skulle aldrig funka - bloggandet, skrivandet är ett sätt för mig att uttrycka mig på genom mina intressen. Jag kan inte uttrycka mig eller prata med någon på samma sätt som här. Den här platsen, bloggarna, skrivandet betyder jättemycket - i vissa perioder får det då innebära att jag också blir sämre på at uppdatera. I alla fall. Veckan som varit. Jag har varit dålig på att sätta mig ner och öva hemma. Men det kanske är en sådan period just nu? Ja. I måndags var jag iväg och spelade igen! Det kändes bra efteråt. Äntligen igång igen. Äntligen något att jobba med varje vecka. Kom igenom en del av "Cello Suite no. 1" och jag kom underfund med några ställen som jag inte tänkt så långt på tidigare, utan spelat fel. Kändes så självklart när jag väl "såg" det. Förstår ni hur jag menar? Så det kändes bra och ändå komma på det. I onsdags kom jag också iväg på första orkesterrepet för terminen. Intensiv start skulle jag vilja säga. Vi repade "Bojarenes inntogsmarsj" och "Hip Hop Medley" med dirigenten som ska dirigera orkester i Berwaldhallen på öppet hus. Så det var ett roligt rep faktiskt! Kändes hyfsat bra med låtarna fortfarande, även om det varit jullov. Öva mer på de snabba takterna i Bojarene sinntogsmarsj och något ställe i mitten/framåt slutet. Hm. Har inte noterna här nu. Likadant med "Hip Hop Medley" - mer övning på slutet där. Ska försöka få till en övningsvideo innan 13 februari på det här. Så mer övning fram till 13 februari! Jag tycker alltid att det är så kul att möta nya dirigenter. KORK, VUS och STORK och nu Berwaldhallen - alla olika dirigenter. I STORK har det varit två olika de två åren som jag varit med. Alla dirigenter jobbar på så olika sätt. Jag kan nog också känna hur jag liksom utvecklas utav att möta nya dirigenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0