Sammanfattning (orkester) - 24 februari 2016

Ingen lektion i måndags för min del - men kolla in veckans "Hanna övar" så ser ni ändå lite funderingar. Mer tillkommer nog där under helgen. "Bojarernes Indtogsmarsch" gick lite segt i de snabba takterna vid A efter någon vecka borta. Från nergången - ska försöka gå igenom det i en övning inför konsert (Musikaliska) . Men det är det enda, så det blir mer fokus på det under lovet. Det enda övningsstället i "Hip Hop Medley" är slutet från bokstav G - där har vi också fokus. I onsdags var det väldigt roligt att spela igenom "Konzert" oboekonserten av Marcello. Jag har lyssnat på den en del, så det blev inte som en helt "ny låt" om ni förstår hur jag menar. Den låten ser jag framemot att få till ännu bättre och öva mer på. Vi fick en ny låt! "Telemann Sinfonia" och det här är så kul. Minns ni att jag spelade den på en vårkonsert med KORK? Har säkert skrivit massor funderingar kring "Telemann Sinfonia" våren 2013, tror jag att det var. Är lite sugen på att gå tillbaka och läsa vad jag tänkte då. I onsdags i alla fall, så gick den bra. Lite segt och så tappade jag bort mig vid takt 30 fram till 45. Men jag spelade det - och vad jag minns så spelade jag inte de takterna förra gången. Haha, utveckling! Kändes som att vi hade ett rätt så högt tempo? Men, jag vet inte riktigt, jag kan ha fel också. Spelade igenom "The Lord of the Rings" också. Takterna från takt 22 fram till 41 är fokus i övning. Långsamt och snabbare och snabbare - det är något jag kommer använda mig mycket av i övningen under sportlovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0